نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)

اینماد 1

نماد اعتماد الکترونیکی که بیشتر ما آن را با نام اینماد میشناسیم. یک نشان اعتماد برای وب سایت شما می باشد که مشخصات شما در آن ثبت شده است. مشخصاتی مانند: آدرس،تلفن ثابت،تلفن همراه،کد پستی، و … و این امکان را به کاربر می دهد که اگر تخلفی از سوی شما صورت گرفته باشد از شما شکایت کند. نماد اعتماد الکترونیکی را بیشتر در وب سایت های فروشگاهی میبینید.

مراحل درخواست اینماد

برای درخواست اینماد باید به وب سایت اینماد به آدرس enamad.ir مراجعه کنید و مراحل زیر را پیشت سر بگذارید.

  1. ایجاد حساب و تکمیل اطلاعات
  2. احراز اطلاعات
  3. بررسی اطلاعات
  4. تایید ارزیاب
  5. پرداخت
  6. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

مراحل ذکر شده در بالا شش قدم برای رسیدن به نشان اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی است. در گام اول باید در وب سایت اینماد یک حساب کاربری باز کنید. و اطلاعات تکمیلی را وارد کنید. در گام دوم احراز اطلاعات که سایت  اینماد آدرس،شماره تلفن ثابت و همراه به علاوه کد پستی شما را استعلام می گیرد. در گام سورم بررسی اطلاعات ثبت شده مانند ایمیل،تایید آدرس و … در گام چهارم ارزیابی آدرس که برای این کار به محل ثبت شده محموله پستی شامل کد را ارسال می کنند. در گام پنچم پرداخت هزینه ثبت اینماد است که به تاریخ امروز یعنی 7  1401/3/مبلغ تمام شده آن 2/000/000 هزار ریال است. در گام ششم دریافت نشان اینماد می باشد.

اهمیت نماد الکترونیکی

دلیل اصلی گرفتن نماد الکترونیکی یا همان اینماد اعتماد بیشتر مشتریان به وب سایت شما می باشد زمانی که در فوتر سایت شما  نماد الکترونیکی اینماد باشد.هویت شما برای مشتریان آشکار است و آنها می دانند که موقعیت فعلی شما در کدام شهر میباشد و شماره های ثابت و … شما به چه صورت است. همچنین می‌تواند عملکرد شما را در چند سال فعالیت شما در حوزه وب ببیند و اگر از شما شکایت یا گله ای شده آن را مشاهده کند. پیشنهاد می شود حتماً نماد الکترونیکی یا  اینماد را برای وب‌سایت خودتان دریافت کنید دلیل این توصیه به این صورت است که حتی اگر شما یک شرکت ارائه دهنده خدمات باشید در زمانی که می خواهید با شرکتی دیگر قرارداد ببندید اینماد می تواند یکی از ملاک های مهم آن شرکت برای اعتماد بیشتر به شما باشد.

چگونه اینماد را در وب سایت قرار دهیم ؟

اگر شما در وب سایت خود از سیستم مدیریت محتوای cms استفاده می کنید برای گذاشتن  نماد الکترونیکی یا همان اینماد باید افزونه Logo Manager For Enamad استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا کد دریافتی که به صورت یک کد HTML  در اختیار شما قرار می گیرد را از وب سایت اینماد دریافت کنید. و با استفاده از یک ویجت شورت کد آن را در فوتر وب سایت خود قرار دهید. این افزونه را میتوانید از طراحی سایت نیشابور بخش افزونه ها دانلود کنید.

رایج ترین مشکلات اینماد

یکی از رایج ترین مشکلات اینماد کاهش سرعت لود وب سایت می باشد. به همین دلیل گاهی اینماد شما در فوتر نمایش داده نمی شود. مشکل دوم این است که گاهی تصویر اینماد در وب سایت می آید آما گاهی دیگر به نمایش در نمی آید دلیل این موضوع می تواند از IP  شما باشد. زیرا در بیشتر مواقع اینماد برای هر IP  یکبار لود می شود. شما فعال در حوضه کاری که باشید. نشانه اعتماد الکترونیکی یا اینماد را در ادامه جهت توسعه کسب و کار لازم دارید.

اعتبار اینماد

نشانه اعتماد الکترونیکی یا اینماد سه سال کامل اعتبار دارد یعنی از زمان دریافت تا سه سال برای شما معتبر می باشد. در کنار نشان اعتماد الکترونیکی سعی کنید نشان سامانه سازماندهی را هم دریافت کنید. دریافت این نشان همانند اینماد نیاز به طی مراحلی دارد ولی به اندازه اینماد این احراز هویت سخت گیرانه نمی باشد.

سازمان های نهادی

سازمان های نهادی کسب و کارهای اینترنتی شامل سازمان زیر می شوند.

  1. نماد الکترونیکی (اینماد)
  2. سامانه سازماندهی
  3. سازمان مجوز کشوری کسب و کار مجازی
  4. سازمان اداره پست
  5. سازمان تیپاکس

سازمان هایی هستند که با ثبت نام و احراز هویت در آن شما می توانید لیبل و نماد آنها را در فوتر وب سایت خود جایگذاری کنید و کاربر با ضربه به آن بتواند اطلاعات شما را استعلام بگیرد و با اطمینان خاطر از شما خرید کند. به همین دلیل گرفتن این لیبل و نماد ها برای فروشگاه های اینترنتی الزامی می باشد.

حرف آخر

در آخر امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را قانع کنیم که گرفتن اینماد و سازمان های مرتبط درست است که اجباری نمی باشد ولی داشتن  آنها می تواند روی فروش و جذب مشتری تاثیر مستقیم بگذارد. به یاد داشته باشید احتمال اجباری شدن این سازمان برای وب سایت ها و مخصوصا وب سایت های فروشگاهی الزامی است. پس همین الان به فکر ثبت و طی کردن مراحل گرفتن اینماد برای وب سایت خود باشید تا در ادامه به مشکلی بر نخوردید

موفق و اینمادی باشید.