سئو خارجی سایت Off Page SEO

طراحی سایت نیشابور 1

زمانی که شما مشغول سئو کردن صفحات وب سایت خود هستید در تلاشید که صفحه وب سایت خود را با استفاده از محتوا با کیفیت بالا و رعایت نکات و تکنیک های سئو داخلی سئو وب سایت خود را به بهترین حالت خود برسانید. که اصطلاح به آن سئو داخلی سایت On Page SEO می گویم. ولی سئو خارجی سایت Off Page SEO  مانند تیکه از یک پازل می باشد که مکمل و تکمیل کننده یک دیگر هستند.

سئو خارجی سایت Off-Page SEO

سئو خارجی تعریف های متفاوتی دارد و هر سئوکاری روش و شیوه کار خودش دارد. و رایج ترین آن بک لینک سازی به وب سایت می باشد. که بیشتر سئو کار ها از سوشیال و ریپورتاژ برای بک لینک سازی استفاده می کنند. برای سئو خارجی از تکنیک و روش های زیر هم استفاده می شود.

  1. ریپورتاژ
  2. خبرنامه
  3. شبکه سازی در سوشیال مدیا
  4. بازار یابی
  5. بازسازی لینک های شکسته
  6. استفاده از اینفلوئنسرها
  7. پست مهمان

و دها یا شاید هم صد ها روش و تکنیک دیگر که قابل بهره برداری می باشد. در سئو خارجی سایت Off Page SEO  میشود به دو صورت کار کرد یک شبکه سازی غیر اصولی و سیاه که بازده سریع ولی تدوام کمی دارد. دو لینک سازی اصولی و یا خاکستری که تداوم بالایی دارد. همان طور که می دانید سئو به  چهار دسته تقسیم می شود.

  • سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
  • سئو کلاه خاکستری Gray Hat SEO))
  • سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)
  • سئو منفی (Negative SEO)

که بک لینک سازی هم جز همین چند دسته محسوب می شود.سئو خارجی سایت Off Page SEO نیاز به تخصص دارد زیرا یک حرکت نسجیده و اشتباه می تواند رتبه شما را تا حد چشم گیری کاهش دهد یا باعث پنالتی شدن شما شود. بک لینک سازی بیشتر روی کلمات کلیدی وب سایت شما انجام می گیرد. به عنوان مثال بک لینک سازی وب سایت ما بر روی کلمه کلیدی طراحی سایت نیشابور انجام می گیرد.

اهمیت سئو خارجی سایت Off Page SEO

اگر بخواهیم سئو خارجی سایت Off Page SEO و سئو داخلی سایت On Page SEO را با یک دیگر مقایسه کنیم هیچ گاه به نتیجه نمی رسید زیرا این دو مکمل یک دیگر هستند. و برای رشد و تکامل به یک دیگر نیاز دارند اما هزینه سئو داخلی سایت On Page SEO بسیار کمتر از سئو خارجی سایت Off Page SEO می باشد. زیرا سئو خارجی نیاز به ماه ها وقت برای آنالیز و پیاده سازی پلن های لینک سازی دارد. ولی سئو داخلی یا ON PAGE SEO  نیاز به برنامه ریزی چندانی ندارد و فقط سئوکار با تولید محتوا یونیک (غیر کپی) و رعایت نکات سئو داخلی می تواند صفحات وب سایت شما را به بهترین شکل سئو کند اما نکته اصلی درباره سئو داخلی ON PAGE SEO  این است که همین نوع سئو هم کیفیت های مختلفی دارد و نیاز به تخصص به همین دلیل پیشنهاد می شود که در انتخاب سئو کار دقت کافی را داشته باشید.

اولیت با کدام است ؟

هر دو نوع سئو ذکر شده در بالا در جایگاه خودشان مهم و حیاتی هستند. ولی اگر بخواهیم اولیت بندی کنیم. سئو داخلی  on page seo اولیت بیشتری نسبت به سئو خارجی off page seo  دارد. ولی هر کدام از این دو نوع سئو بدون هم کارایی چندانی ندارد. به همین خاطر وب سایتی که قصد سئو و بهینه سازی خودش را دارد. کلیه خدمات سئو که شامل

  • سئو داخلی سایت On Page SEO
  • سئو خارجی سایت Off Page SEO
  • سئو تکنیکال
  • لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ

را سفارش و پیاده سازی می کند که حدود شش ماه تا یکسال تمام این کار زمان می برد.

بازده سئو

همان طور که قبلا هم به این موضوع اشاره کرده ام سئو فروش نیست. شما با سئو بیشتر دیده می شوید به صورت روزانه کلیک بیشتری دریافت می کنید اما ضمانت فروش  شما کیفیت محصول و پشتیبانی آن است. اگر روزی به فکر سئو وب سایت افتادید حتما در انتخاب سئو کار و شیوه سئو آن اطلاعات کسب کنید هر سئوکاری که وعده یک هفته برای رشد رتبه و رسیدن به جایگاه یک را به شما داد قطعا ازسئو کلاه سیاه Black Hat SEO)) استفاده می کند که بعد از مدتی شما ممکن است کاهش رتبه زیادی را تجربه کنید یا اینکه کلا از صفحه روزگار گوگل پنالتی شوید.

حرف آخر

در آخر امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم که مفهوم کلی سئو خارجی off page seo را به شما رسانده باشیم. مبحث سئو به صورت کلی مبحثی است که بیشتر فعالان این حوضه مسائل فنی را بر اساس تجربه خودشان بیان می کنند به همین  خاطر اختلافات نظرات بسیار زیادی در این حوضه وجود دارد. پس امیدوارم که شما هم تجربه خودتان را برای ما بنویسید تا بتوانیم از آنها هم بهره بگیریم.

موفق و سئو شده باشید.