جی تی ماتریکس

جی تی ماتریکس طزاحی سایت نیشابور

جی تی ماتریکس یا همان وب سایت آنالیز گر سرعت سایت چندین سال است که در رتبه اول وب سایت های آنالیز گر وایستاده است. زمینه فعالیت این وب سایت سرویس آنالیز گر رایگان می باشد که شما با قرار دادن URL  وب سایت خود می توانید عملکرد و رتبه وب سایت  را با در نظر گرفتن فاکتور سرعت توسط جی تی ماتریکس ببینید. سرعت وب سایت یک فاکتور مهم بهینه سازی و سئو است. که از سال 2019 به رسمیت اعلام شد

دقت جی تی ماتریکس

به صورت کلی جی تی ماتریکس دقت بالایی در آنالیز دارد اما در کشور هایی مانند ایران که سرور این وب سایت در مرز ایران وجود ندارد. شما کمی با مشکل مواجه می شوید اگر دقت کرده باشید زمان آنالیز وب سایت توسط جی تی ماتریکس سرور مبدا را کشور هایی مانند تورنتو کانادا – پکن چین و … نمایش می دهد زیرا جی تی ماتریکس در این کشور ها سرور دارد ولی در ایران خیر به همین علت دقت جی تی ماتریکس در ایران کمی پایین می رود ولی باز هم قابل توجه و اعتماد است زیرا یک یا دو درجه اشتباه دارد.

نحوه کارجی تی ماتریکس

زمانی که شما URL  وب سایت خود را در جی تی ماتریکس وارد می کنید. جی تی ماتریکس با پارامتر ترتیب  حروف انگلیسی به وب سایت نمره می دهد در ایران با توجه به نبود سرور رتبه باید بین B   تا D متغیر است. زیرا رسیدن به رتبه A  با در نظر گرفتن نبود سرور و سرعت پایین اینترنت ایران رسیدن به رتبه A تقریبا کار دشواری است.

تکنیک های افزایش رتبه

شما با رعایت و در نظر گرفتن چند پارامتر ساده می توانید رتبه جی تی ماتریکس خود را تا B  افزایش دهید

  • عکس ها با حجم کمتر از 100KB
  • از JS کمتر استفاده کنید
  • افزونه های ویجت ممنوع
  • فونت سنگین استفاده نکنید
  • اسلایدر را سنگین نکنید
  • ویدیو را کم حجم کنید
  • تعداد عکس ها را کاهش دهید

هفت نکته بالا اصلی ترین نکات افزایش رتبه جی تی ماتریکس است. که با نظر گرفتن این نکات رتبه شما تا B  افزایش پیدا می کند. و وب سایت شما از نظر سئو و بهینه سازی جایگاه بهتری خواهد داشت. مهم ترین فاکتور جی تی ماتریکس عملکرد (performance) است و در  جایگاه بعدی ساختار وب سایت (Structure) می باشد در تب بعدی یعنی تب  Web Vitals دو گزینه با نام های LCP و TBT وجود دارد. LCP  به معنای بزرگترین ویجت یا المان است که زمان لودش را به ما اعلام می کند. TBT به معنای کندترین scripts موجود در وب سایت می باشد.

جی تی ماتریکس آموزشی1

چرا جی تی ماتریکس مهمه !

علاوه بر مسئله بیان شده در بالا یعنی بهبود و بهینه سازی وب سایت زمانی که رتبه جی تی ماتریکس یک سایت بالا باشد اون وب سایت کاربر پسند تر است زیرا زمان لودش بسیار پایین می باشد و کاربر منتظر لود صفحات نمی ماند. در زمان طراحی سایت به نکات ذکر شده توجه کافی را داشته باشید تا از همان ابتدا کار رتبه جی تی ماتریکس شما حداقل C  باشد. در قسمت Top Issues وب سایت Gtmetrix شما می توانید. عیب ها و نقض های وب سایت خود را مشاهده کنید و آنها را رفع کنید

رفع رایج ترین نقض

زمانی که شما برای اولین بار URL  وب سایت خود را در جی تی ماتریکس وارد کنید با رایج ترین خطا یعنی بالا بودن حجم عکس های وب سایت خود مواجه می شوید شما باید حجم عکس ها را کم کنید بدون افت کیفیت عکس برای این کار پیشنهاد می شود که از فوتوشاپ استفاده کنید. شما با کلیک بر روی قفل لایه عکس با انتخاب EXPORT AS  صفحه برای شما باز می شود. در تب FILE SETTING  گزینه وجود دارد با نام quality  یا همان کیفیت که مقدار پیش فرض آن 100 درصد است که باید آن را به 50 درصد تغییر دهید با این کار حجم عکس تا درصد چشم گیری کاهش پیدا می کند ولی شما با افت کیفیت مواجه نخواهید شد این راه بهترین راه برای کاهش حجم تصاویر می باشد.

آموزشی فوتوشاپ تصویر 1
آموزشی فوتوشاپ22

حرف آخر

در آخر پیشنهاد می شود که همیشه حواستان به رتبه جی تی ماتریکس و سرعت وب سایت خود باشد. زیرا به صورت کلی فاکتور سرعت علاوه بر اهمیت زیاد برای گوگل کاربر پسند است. و کاربران تمایل بیشتری به وب سایت های سریع دارند. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با جی تی ماتریکس کمی آشنا کرده باشیم. قابل ذکر است که بگوییم جی تی ماتریکس پنل حرفه ای تر از این ها دارد و بخش های پیشرفته زیادی را شامل می شود که برای کار با آنها شما نیاز به تخصص دارید زیرا در بعضی مواقع شما مجبور به تغییر کد های javascript  یا کد های قالب خود می شوید که هر کدام این ها نیاز به مهارت کد نویسی دارند.

موفق و جی تی ماتریکس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *